Sportfack

Förra sommaren var lång, het och usel ur försäljningssynpunkt. Sommaren 2019 var bättre….
TEXT TOMMY JEPPSSON

Alla outdoorföretag säger att de strävar efter hållbarhet. men lever de som de lär? Eller är det bara snack? Sportfack stämmer av.
TEXT TOMMY JEPPSSON

Titleist har av tradition varit ett varumärke för den bättre spelaren. Nu byter man fokus: från den ”seriösa” spelaren till den ”dedikerade”.
TEXT TOMMY JEPPSSON

Peter Bäckbom går in in på sitt 29:e år med Golfstore på Salem – och nu har han sprängt drömgränsen. Hemligheten? Han älskar att driva golfbutik – och ryktet sprider sig…
TEXT TOMMY JEPPSSON

Bröderna Magnusson har drivit sporthandel i snart 50 år. Här handlar allt om kärleken till hockey – och cyklar. Sportfack tog gröna linjen till Hagsätra Sport för att prata handel, hockey och vikten av personlig service.
TEXT TOMMY JEPPSSON

Svenska företaget Flow Motion Technology har skapat en innovation som snart kan stå inför ett internationellt genombrott. Idémakaren Per Mårs har nyligen varit i USA för att slå upp dörren för den annorlunda skridskoskenan och numera även skidbindningen.
TEXT TOMMY JEPPSSON

När är du född? Mycket talar för att det går en magisk skiljelinje mellan de som är födda före och efter år 1980. Ditt födelseår avgör inte bara om du fattar begreppet stentvättade jeans eller inte, det avgör även hur du väljer att konsumera.
TEXT TOMMY JEPPSSON

På nästan alla områden finns en tid före och en tid efter ett stort teknikskifte. Så är det med inno- vationen Trackman inom golfen, teknikprylen som har förändrat en hel bransch.
TEXT TOMMY JEPPSSON

Det faktum att Tiger Woods är tillbaka som en vinnare på golf- banan tror många i branschen kommer elda på golfintresset det kommande året.
TEXT TOMMY JEPPSSON

Ju längre upp i hierarkin man kommer i sport- och outdoorbranschens företag, desto färre kvinnor. Sportfack ställer sig frågan: Varför?

Digital teknik och AI kan gynna sportfackhandeln. Det tror Per Kristensson, professor i konsu- mentpsykologi och innovation på Karlstads universitet.
TEXT TOMMY JEPPSSON

Intersport har tryckt på omstartsknappen och bygger upp sitt företag i helt ny kostym. Marcus Wiberghs sabbatsår blev svettigare än han hade tänkt sig.
TEXT TOMMY JEPPSSON

Roswi är en leverantör med många ben. De har ett ben i outdoor, ett annat i köksvärlden, dels en blandning av små och stora varumärken.
TEXT TOMMY JEPPSSON

För några år sedan la Cleveland ner sina drivers och järn för att satsa enbart på wedgar och putters. Nu gör de en helomvändning och återlanserar bland annat drivern Launcher – och de som har testat den varit lika lyriska som barn på Liseberg. 
TEXT TOMMY JEPPSSON

Sveriges största återförsäljare av golfutrustning har ett ovanligt intensivt år bakom sig. Två nya butiker har öppnat, en butik har byggts ut och en har flyttat. Och så har de byggt ett nytt huvudkontor som är något alldeles extra.
TEXT TOMMY JEPPSSON

GolfGeist och MiToo går från att vara konkurrenter till att bli kollegor. Bolagen slås i år samman till ett. Syftet är givetvis att de vill växa och bli en viktigare aktör för golfbutikerna. TEXT TOMMY JEPPSSON

Det var aldrig självklart att Ulrika Skoghag skulle ta över Daily Sports från sina föräldrar. Men efter mycket hårt arbete är hon både vd och ägare av Daily Sports.
Och med nya segment och tydligt fokus har hon lyft varumärket till nya nivåer.
Text Tommy Jeppsson

Kan Henrik Stensons seger i The Open och silver i OS öka intresset för golf? Kan vi få
samma effekt som Ingemar Stenmark och Björn Borg hade på 70-talet på sina sporter att segernoch vad kan golfens aktörer göra för att utnyttja tillfället. Vi har pratat med några aktörer lär trigga en helti golfbranschen om hur de ser på det
Text Tommy Jeppsson

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.