Sådan är jag – enligt Facebook

bild-3De som annonserar på Facebook är onekligen mästerliga på att målgruppsfokusera sin marknadsföring.

Man inser ju det. Men det behöver ju inte betyda att man gillar det.

De som styr budskapen har konstaterat att jag borde kunna vara intresserad av det ni ser i rutan här bredvid. Det är ett exempel på en annons som dyker upp när jag bevistar nämnda sociala nätverk. Det känns inte smickrande. Snarare förolämpande.

Emellertid – det riktigt jävliga är ju att samtliga budskap berörde mig, på ett eller annat sätt. 

Jag behöver pengar. 

Jag vill ha en ny TV, och varför inte en film.

Jag är över 40.

Jag behöver banta.

Hur kunde de veta det? Är man så förutsägbar?

Det är inte muntert att åldras. Jag tror bestämt att jag ska sluta med det nu. Vilken dag som helst.

Jag ska börja med att ljuga om min ålder (i alla fall för Facebook).

En reaktion på ”Sådan är jag – enligt Facebook

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.