Du är var du bor

Posten har en webtjänst för marknadsförare – Mosaic. Genom att söka på postnummer kan dylika typer snabbt och enkelt lära sig mer om dig med med hjälp av så kallade Mosaictyper.
 Via den ges information om kundernas värderingar, ålder, familjestruktur, utbildningsnivå, inkomst – allt som behövs är ett postnummer.

Jag testade mig själv och hamnade i en grupp som kallas ”Typ G23” – Köpstarka barnfamiljer

(där G:et står för ”Välbeställda villaägare”)

 

Utmärkande drag för mig enligt Mosaic (med mina kommentarer)

Högutbildad: Det är ju smickrande men… knappast va? Utöver LHS* har jag inte så mycket att komma med.

Villaförort nära storstad: Det kan jag inte förneka

Gifta par med barn: Definitivt. Jag tror faktiskt att de är mina.

Förändringsbenägen: Eh? Om det är en förändring till det sämre så är jag inte så särskilt benägen.

Individualister: You bet!

Medelålders: Ska´ru ha en propp eller?

Ekonomi- och hus/trädgårdsintresserade: Inte jag men mina grannar.

Höginkomsttagare med stort sparkapital: Sure… Det är därför jag har Lotto med Joker-mani…

Håller på Bajen: Det gör väl alla? (Bara skojar, just klubbsympatier spekulerar inte Mosaic i)

Där ser man.  Jag har ibland funderat över vem jag är – egentligen! – och nu vet jag.

Skönt, nu kan jag lägga sådana grubblerier åt sidan.

* LHS? Ja, alltså Livets Hårda Skola.

2 reaktioner på ”Du är var du bor

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.