Mina i-landsproblem är större än dina

Mina flöden på Facebook och Twitter är en snårig skog av katter, svamp, politiskt korrekta länkar och självömkan orsakade av inbillade problem. Så kallade i-landsproblem.

Katt har jag inte, svamp plockar jag inte och jag har vare sig karaktär, fåfänga eller intresse nog att framhärda som politiskt korrekt i alla avseenden. Men i-landsproblem har jag, alltså är jag.

I dag råkade jag ut för alla i-landsproblems urmoder. Själva definitionen är väl ett mycket litet problem som orsakar oproportionerlig irritation.

IMG_2554Vi får då och då en kasse mat levererad till dörren från Middagsfrid, vilket i praktiken innebär vi bara behöver åka och handla två gånger om dagen i stället för tre. Mycket bekvämt. I dag skulle det lagas Vilda Västern-gryta (kassen är framtagen för att vara barnvänlig). Det skulle serveras ris till grytan (som var misstänkt lik en chili). Ris fanns inte i kassen så det fick vi åka och handla på Hemköp.

Därmed var själva USP:en med kassen förbrukad.

När vi hade köpt ris och börjat koka detta påbjöd Hemfrids recept att man skulle använda 500 gram nötfärs i Vilda Västern-grytan. Men de hade bara levererat 300 gram!

Det irriterade. Det skavde.  Men jag blev bara trött. Jag försökte bli så där högrött upprörd som man bara kan vara i en Facebook-status.

Men jag orkade inte. Jag konstaterade bara att vi lever i de snabba genvägarnas tid där varumärken byggs medelst marknadsbudgetar  och riskkapital, och inte uthålligt arbete.

Jag suckade inombords och satte mig i bilen och åkte för andra gången på en kvart ned till Hemköp för att köpa saker som inte fanns i den  kasse Middagsfrid levererade till dörren.

Men det blev gott – what a difference 200 gram köttfärs makes…

En reaktion på ”Mina i-landsproblem är större än dina

  1. Hej Tommy.

    Det var tråkigt att höra att ni fick för lite färs med i den veckans leverans, ni skulle egentligen ha mottagit 500 gram blandfärs.
    Vi kommer att ta upp detta med vår packningsavdelning samt leverantör så att de blir mer noggranna med packningen framöver.

    Ni kommer också att få ersättning för detta i samband med er nästa betalning per automatik.

    När det gäller riset så har vi valt att inte skicka med alla kolhydrattillbehör varje vecka eftersom allt inte går åt varje gång.
    Vi har gjort detta tidigare och då har majoriteten av kunderna påpekat att deras förråd snabbt blir fyllda med halvt använda paket med ris eller pasta.

    Därför skickar vi alltid ut ett mail på torsdagen inför varje leverans med en förhandstitt på recepten samt en lista på de kryddor och tillbehör man behöver ha hemma själv för just den veckan.
    Flertalet av våra kunder handlar då under helgen för hela veckans behov och slipper därmed handla på dagsbasis.

    Sedan kan det givetvis ske mänskliga fel i packningen och därför rekommenderar vi att man kryssar av listan på råvaror när man packar upp kassen på leveranskvällen.

    Vänliga hälsningar

    Dennis på kundservice

    Telefon: 08 – 55 117 118
    E-post: kundservice@middagsfrid.se

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.